PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Michał Ciszek: Circle K chce 10 proc. polskiego rynku stacji paliw

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
03-01-2018 06:00 |  aktualizacja: 02-01-2018 22:11
Michał Ciszek: Circle K chce 10 proc. polskiego rynku stacji paliw

Docelowo Circle K Polska chce kontrolować co najmniej 10 proc. krajowego rynku stacji

Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Mogę zapewnić, że nie tylko nie mamy w planach wychodzenia z Polski, ale wręcz przeciwnie - chcemy odgrywać na krajowym rynku coraz większą rolę - zapowiada w rozmowie z WNP.PL Michał Ciszek, od początku października 2017 roku nowy prezes Circle K Polska.

W większości krajów w Europie, w których firma jest obecna, posiada jednocześnie pozycję lidera rynkowego. W Polsce jest inaczej, stąd pojawiające się co jakiś czas pogłoski o możliwości wycofania się z polskiego rynku. Czy biorą Państwo taki scenariusz pod uwagę?

- Równie często jak o to czy chcemy wyjść z polskiego rynku, słyszę pytania o to kogo chcemy kupić. Mogę zapewnić wprost, że naszym planem jest pozostanie w Polsce i rozwijanie naszego biznesu oraz odgrywanie ważnej roli na tym rynku. Nie ukrywamy, że naszym celem biznesowym w każdym kraju jest posiadanie znaczących udziałów rynkowych i do tego dążymy, natomiast musimy brać pod uwagę lokalne uwarunkowania i możliwości. Natomiast na pewno nie podejmuje się tak ogromnej inwestycji w zmianę marki całej sieci, liczonej w dziesiątkach milionów złotych, jeśli planuje się wyjść z danego rynku.

Czy zatem w grę wchodzą kolejne akwizycje w Polsce?


- Jest to jeden ze scenariuszy, który bierzemy pod uwagę. Cała firma jest budowana na dwóch filarach, jeden to akwizycje i przejęcia, a drugi rozwój organiczny. W Polsce również o tym myślimy, jesteśmy otwarci na rozmowy i potencjalne przejęcia mniejszych czy większych graczy, co nie znaczy, że zapominamy o rozwoju organicznym. Mogę zapewnić, że na obu tych polach będziemy aktywni.

Pamiętajmy jednak, że inwestujemy w Polsce nie tylko w nowe stacje, ale także w modernizację istniejących. Duże nakłady przeznaczamy na rozwój sklepów na stacjach, testujemy nowe koncepty, wprowadzamy innowacyjne rozwiązania. Kąciki kawowe w formacie Simply Great Coffee są już obecne na wszystkich stacjach, teraz jesteśmy w trakcie wprowadzania konceptu Great Bakery z własnymi wypiekami i mamy w zanadrzu kolejne pomysły na nowe usługi na naszych stacjach. Naszą przewagą jest obecność grupy na wielu rynkach w różnych częściach świata, co pozwala czerpać z ich doświadczeń. Na przykład w Norwegii rynek jest bardzo zaawansowany w zakresie elektromobilności, co stanowi dla nas swoiste laboratorium dla pozostałych rynków.

W pozostałej części wywiadu czytaj m.in. o:

  • tym jak Circle K chce sprawić, żeby nowa marka zakorzeniła się na polskim rynku równie mocno jak Statoil;
  • reakcji firmy na kłopoty Polaków z prawidłową wymową nazwy spółki;
  • wpływie zmiany logo na sprzedaż stacji;
  • przyszłości marki ekonomicznej Circle K Express i obecności firmy przy autostradach;

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 035 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

564 049 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 097 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.