Mogę zapewnić, że nie tylko nie mamy w planach wychodzenia z Polski, ale wręcz przeciwnie - chcemy odgrywać na krajowym rynku coraz większą rolę - zapowiada w rozmowie z WNP.PL Michał Ciszek, od początku października 2017 roku nowy prezes Circle K Polska.
W większości krajów w Europie, w których firma jest obecna, posiada jednocześnie pozycję lidera rynkowego. W Polsce jest inaczej, stąd pojawiające się co jakiś czas pogłoski o możliwości wycofania się z polskiego rynku. Czy biorą Państwo taki scenariusz pod uwagę?
- Równie często jak o to czy chcemy wyjść z polskiego rynku, słyszę pytania o to kogo chcemy kupić. Mogę zapewnić wprost, że naszym planem jest pozostanie w Polsce i rozwijanie naszego biznesu oraz odgrywanie ważnej roli na tym rynku. Nie ukrywamy, że naszym celem biznesowym w każdym kraju jest posiadanie znaczących udziałów rynkowych i do tego dążymy, natomiast musimy brać pod uwagę lokalne uwarunkowania i możliwości. Natomiast na pewno nie podejmuje się tak ogromnej inwestycji w zmianę marki całej sieci, liczonej w dziesiątkach milionów złotych, jeśli planuje się wyjść z danego rynku.
Czy zatem w grę wchodzą kolejne akwizycje w Polsce?
- Jest to jeden ze scenariuszy, który bierzemy pod uwagę. Cała firma jest budowana na dwóch filarach, jeden to akwizycje i przejęcia, a drugi rozwój organiczny. W Polsce również o tym myślimy, jesteśmy otwarci na rozmowy i potencjalne przejęcia mniejszych czy większych graczy, co nie znaczy, że zapominamy o rozwoju organicznym. Mogę zapewnić, że na obu tych polach będziemy aktywni.
Pamiętajmy jednak, że inwestujemy w Polsce nie tylko w nowe stacje, ale także w modernizację istniejących. Duże nakłady przeznaczamy na rozwój sklepów na stacjach, testujemy nowe koncepty, wprowadzamy innowacyjne rozwiązania. Kąciki kawowe w formacie Simply Great Coffee są już obecne na wszystkich stacjach, teraz jesteśmy w trakcie wprowadzania konceptu Great Bakery z własnymi wypiekami i mamy w zanadrzu kolejne pomysły na nowe usługi na naszych stacjach. Naszą przewagą jest obecność grupy na wielu rynkach w różnych częściach świata, co pozwala czerpać z ich doświadczeń. Na przykład w Norwegii rynek jest bardzo zaawansowany w zakresie elektromobilności, co stanowi dla nas swoiste laboratorium dla pozostałych rynków.
W pozostałej części wywiadu czytaj m.in. o:
- tym jak Circle K chce sprawić, żeby nowa marka zakorzeniła się na polskim rynku równie mocno jak Statoil;
- reakcji firmy na kłopoty Polaków z prawidłową wymową nazwy spółki;
- wpływie zmiany logo na sprzedaż stacji;
- przyszłości marki ekonomicznej Circle K Express i obecności firmy przy autostradach;
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Michał Ciszek: Circle K chce 10 proc. polskiego rynku stacji paliw