W ostatnim czasie rynek myjni w Polsce bardzo się powiększył. - W dużym tempie przybywa różnego rodzaju urządzeń: począwszy od myjni ręcznych, poprzez samoobsługowe, na automatycznych kończąc. Cechą charakterystyczną polskiego rynku myjni jest bardzo duża liczba myjni samoobsługowych. Wybudowanie myjni samoobsługowej, tak jak popełnienie każdej innej inwestycji wiąże się jednak z ryzykiem niepowodzenia -mówi Grzegorz Gostkowski z działu handlowego warszawskiej firmy Sultof.
• obszar (rynek), jaki może "obsłużyć" przyszła myjnia;
• liczba i wielkość działających już myjni w danej miejscowości (liczba stanowisk);
• lokalizacja myjni;
• otoczenie;
• jak również warunki komunikacyjne naszej myjni.
Bardzo ważne jest oszacowanie stopy zwrotu naszej inwestycji w stosunku do oczekiwań, jak również wybór odpowiedniego partnera biznesowego, tj. solidnej i znanej na rynku firmy, od której kupujemy myjnię. -Jakość urządzeń, ich niezawodność oraz dostępność serwisu bardzo mocno decyduje o przyszłych dochodach. Dobrym przykładem mogą tu być myjnie firmy ISTOBAL, lidera w gronie producentów myjni w Europie i na świecie, którego przedstawicielem w Polsce jest nasza firma - mówi Gostkowski. Zapewnia on, że Sultof, mając w ofercie myjnie renomowanego producenta, jak również dysponując zapleczem technicznym i siecią własnych punktów serwisowych w całej Polsce, może zapewnić swym klientom-inwestorom branży myjniowej wysoką jakość urządzeń oraz profesjonalny serwis w przypadku awarii.
Odpowiednia lokalizacja
Budując myjnię samoobsługową, należy przede wszystkim wybrać działkę w odpowiedniej lokalizacj i. Konieczna jest ocena najbliższego otoczenia, zarówno pod kątem potencjału klientów, jak i konkurencji. Warto zasięgnąć rady doświadczonego przedstawiciela renomowanej firmy produkującej myjnie. Firma o znanej marce z pewnością uczciwie wyrazi swoją opinię o danej lokalizacji - mówi Sylwia Szamocka, marketing manager w Ehrle (Partner Główny jubileuszowych, XXV' Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2018, organizowanych w Warszawie przez Polską Izbę Paliw Płynnych -przyp.red.). Podkreśla, że dobrej firmie nie zależy na sprzedaży myjni za wszelką cenę, gdyż obiekt świecący pustkami ze względu na źle wybrane miejsce będzie nie tylko stratą finansową dla świeżo upieczonego właściciela myjni, ale także stratą wizerunkową dla producenta. Dużym błędem w wyborze myjni jest niestety często porównywanie wyłącznie ceny widniejącej na ofercie. Należy wnikliwie ocenić parametry urządzeń oferowanych przez różnych producentów, a także usługi posprzedażowe, np. warunki gwarancji i obsługę serwisową.Błędem często popełnianym przez świeżo upieczonych właścicieli myjni jest niedostateczne oznakowanie obiektów oraz brak promocji nowej myjni. Warto zainwestować w tablice kierunkowe, baner promocyjny czy też drobną reklamę w lokalnej prasie. Wskazane jest także zorganizowanie nagłośnionego oficjalnego otwarcia, kiedy to właściciel oferuje swoim klientom specjalne warunki skorzystania z usługi, a także doradza w zakresie prawidłowego mycia. Nowa myjnia z pewnością przyciągnie klientów, jednak taka akcja promocyjna z pewnością zapewni większą przychylność lokalnej społeczności.
-Planując inwestycję, warto także dobrze przemyśleć, kto będzie naszym klientem i o odpowiednim skonfigurowaniu myjni. Przykładowo, jeśli w okolicy jest wiele pojazdów o dużych gabarytach, warto rozważyć stanowisko otwarte. Przede wszystkim nie patrzmy tylko na cenę. Niestety, prawda jest taka, że chcąc zaoszczędzić, możemy bardzo źle ulokować swoje pieniądze - mówi Szamocka.
Błędy na etapie budowy
Częstym błędem popełnianym przez inwestorów jest budowanie niezgodnie z projektem budowlanym. Mikołaj Pyrek z działu sprzedaży myjni Kaercher wylicza, że często spotykanymi wadami są również: nieodpowiednie, za małe spadki odprowadzenia wody na stanowisku mycia; nieodpowiednio przygotowana posadzka na etapie budowlanym, np. za rzadko lub za głęboko ułożone rurki grzewcze czy budowanie myjni wyłącznie jednonarzędziowej, tylko z jedną lancą-bez szczotki.Inwestorzy zapominają czasami o takich ułatwieniach jak rozmieniarki pieniędzy czy płatności PayPass lub o innych wygodnych narzędziach za pomocą, których można uregulować należność za mycie. A przecież lynek oferuje mnóstwo nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie! Systemy startowe wykorzystywane w myjniach Euro-Ekol (firma nagrodzona na ostatnich Targach STACJA PALIW w Warszawie przez Zarząd Polskiej Izby Paliw Płynnych - przyp.red.) mają wiele możliwości w tym zakresie. Wyposażone są standardowo w lojalnościowe systemy płatności bezgotówkowej Euro-Ekol Key. W ich skład wchodzą klucze wartościowe, czytniki kluczy, mobilna ładowarka kluczy oraz aplikacja internetowa do zarządzania i kontroli. Systemy płatności bezgotówkowej umożliwiają prowadzenie różnych działań marketingowo reklamowych, a także obsługę klientów flotowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Myjnia bezdotykowa. Jak ustrzec się najczęściej popełnianych błędów inwestora?