"Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze." Ruszyła kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS

"Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze." Ruszyła kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

2 maja 2018 roku wystartowała kampania społeczna zainicjowana przez Grupę LOTOS wspólnie z Narodowym Centrum Kultury oraz partnerami: programem Niepodległa, TVP i Polskim Radiem. Celem kampanii "Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze." jest zwiększenie świadomości Polaków na temat wartości barw i symboli narodowych oraz ich poprawnego wykorzystywania.


Polska flaga, czyli dwa równe prostokąty o proporcji 5:8 i biało-czerwonych barwach, odwzorowuje kolory godła polskiego. Jest symbolem wspólnoty oraz dumy wielu pokoleń z polskości. Pomimo burzliwej historii Polski oraz wielu zmian, jakim uległ wygląd flagi, do dziś barwy bieli i czerwieni pozostały niezmienione. Kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS jest wyrazem poszanowania historii pokoleń Polaków, dla których biało-czerwone barwy były oraz niezmiennie są wizualizacją najważniejszych ideałów.

- Jesteśmy firmą dumną ze swoich polskich korzeni. Jako polska marka czujemy się odpowiedzialni nie tylko za rozwój gospodarczy naszego kraju, ale mamy też świadomość swojego oddziaływania na społeczeństwo. Wierzymy, że szerzenie wiedzy na temat prawidłowego używania barw narodowych to temat ważny dla każdego Polaka, w tym również dla naszych klientów - mówi Piotr Ciach, p.o. członka Zarządu Grupy LOTOS. LOTOS jest aktywnym mecenasem polskiego sportu, wspiera, m.in. dwie najpopularniejsze dyscypliny sportowe w Polsce: piłkę nożną i skoki narciarski. Flaga Narodowa często towarzyszy kibicom podczas wydarzeń sportowych i właśnie dlatego chcemy, aby dzięki naszym działaniom pojawiała się w tych miejscach w sposób godny. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii "Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze" będziemy wspólnie z polskimi kibicami przeżywać wielkie sportowe emocje, stając się jedną drużyną narodową świadomie korzystającą ze swoich najważniejszych barw i symboli. - podsumowuje Piotr Ciach.

W ramach kampanii m.in. wyemitowana zostanie seria spotów telewizyjnych i radiowych pod hasłem "Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze.", których celem jest upowszechnianie wiedzy na temat poprawnego używania barw i symboli narodowych oraz traktowania ich z należytym szacunkiem.
- Z badania opinii społecznej, przeprowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury, wynika, że szacunek dla symboli narodowych jest dla Polaków podstawowym wymiarem patriotyzmu - mówi dr hab. Rafał Wiśniewski, prof. UKSW, Dyrektor Narodowego Centrum Kultury - Kampania "Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze" jest elementem szeroko zakrojonych działań NCK popularyzujących wiedzę na temat historii, tradycji i zwyczajów zawartych w polskich symbolach narodowych. W setną rocznicę odzyskania niepodległości NCK zaprasza wszystkich Polaków do wspólnego, radosnego świętowania pod biało-czerwonymi barwami.

Inicjatywa Grupy LOTOS, Narodowego Centrum Kultury, programu Niepodległa oraz TVP i Polskiego Radia realizowana jest w ramach obchodów stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Start kampanii nieprzypadkowo zaplanowany został na przypadający 2 maja Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Data ta naturalnie kojarzy się z flagą przede wszystkim ze względu na symbolikę - to właśnie 2 maja w PRL był dniem, kiedy Polacy zmuszani byli do zdejmowania flag po Święcie Pracy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: "Nasza historia ma dwa kolory. Nie pisz na fladze." Ruszyła kampania społeczna Narodowego Centrum Kultury i Grupy LOTOS

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!