PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Optima zniknie ze stacji Lotosu. Będzie dalsza standaryzacja

Autor: Paweł Szygulski
12-02-2019 16:28
Optima zniknie ze stacji Lotosu. Będzie dalsza standaryzacja

Grupa Lotos ma w swojej sieci blisko pół tysiąca stacji paliw.

Fot. mat. pras.

Grupa Lotos zamierza w 2019 roku przeprowadzić standaryzację 14 stacji paliw należących do jej sieci. Docelowo do 2024 roku z rynku ma w ogóle zniknąć marka stacji Optima.

  • Stacje Grupy Lotos mają zróżnicowany rodowód, co przekłada się na różne standardy.
  • Lotos stara się stopniowo wprowadzać jeden standard dla swoich stacji.
  • Razem ze standaryzacją wygaszona ma zostać ekonomiczna marka Optima.

Standaryzacja stacji paliw w Lotosie ma polegać na nie tylko na ujednolicaniu ich wyglądu, ale również oferty produktów - zarówno paliwowych, jak i gastronomiczno-sklepowych.

W 2019 roku Lotos zamierza wydać kilkaset milionów złotych na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów. W ramach tego zaplanowano ujednolicenie 14 stacji paliw: w Pabianicach, Rosówku, Rybniku, Mikołowie, Gdyni, Redzie, Kikóle, Pucku, Skołoszowie, Wrocławiu, Krośnie, Pasłęku, Gdańsku i Kutnie.

Czytaj także: 10 minut i akumulator pełny. Shell instaluje szybkie ładowarki na stacjach

W 2018 roku koncern ujednolicił 14 stacji paliw: w Olsztynie, Rypinie, Katowicach, Tuszynie (2 stacje), Będzinie, Warszawie, Rawiczu, Żarach, Łęcznej, Chełmie, Sosnowcu i Żorach (2 stacje).

Standaryzacja objęła przede wszystkim wymianę wizualizacji zewnętrznej, przebudowę sklepu oraz remont stacji i toalet. Zmieniły się elewacja, pylony cenowe, meble wewnątrz sklepu, oświetlenie czy terakota.

Wymieniono także dystrybutory, płytę szczelną, wyremontowano dach, nawierzchnię drogową na stacji, instalację wodno-kanalizacyjnej  i wiatę. Część stacji przystosowano do wymogów restauracji amerykańskiej sieci Subway. W kilku przypadkach powiększono sklep, a do oferty wprowadzono paliwa premium Dynamic (w sumie są już one dostępne na 3/5 stacji sieci LOTOS). Zmieniły się także same Cafe Punkty, w tej chwili działa ich niemal 400 (na 4/5 stacji sieci LOTOS).

Czytaj również:  Lotos testuje stację benzynową 4.0

- Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne - tłumaczy Jacek Puchniarz, szef Biura Infrastruktury w spółce Lotos Paliwa.

NA GIEŁDZIE

Grupa Lotos SA [LTS]

kurs:

94.30 PLN -0.24 (-0.25%)

Notowania | Analiza techniczna


KOMENTARZE (2)

  • Stara od Krawca 2019-02-12 17:56:09
    Żółty jest nieodpowiednim kolorem dla stacji gdyż kojarzy się z słabym jakościowo paliwem z przkroeczoną zawartością bioestrów takie paliwo ma właśnei olejowaty żółty kolor.
    • Aga 2019-02-14 13:46:09
      A skąd wiadomo, czy przekroczona? YYYY?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.55.253
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

25 710 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

552 005 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 160 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.