PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen Gaz w 2010 r. zwiększył sprzedaż i udziały w rynku LPG

Autor: PAP
07-04-2011 20:15

Spółka Orlen Gaz z grupy PKN Orlen osiągnęła w 2010 r. zysk netto w wysokości 6 mln zł. W tym czasie zwiększyła sprzedaż i udziały w krajowym rynku LPG oraz pozyskała nowych klientów, także zagranicznych.

Jak poinformowała w czwartek PAP Agnieszka Woźniak z Orlen Gaz, zysk netto spółki za 2010 r. był, co prawda mniejszy niż w 2009 r. o ok. 16 mln zł, jednak znacząco, bo o 400 mln zł, czyli o 45 proc., wzrosły w tym czasie przychody ze sprzedaży.
W 2010 r. przychody ze sprzedaży Orlen Gaz wyniosły ponad 1,3 mld zł, a w 2009 r. było to 900 mln zł. "Wzrost jest efektem zwiększonego wolumenu i utrzymujących się w minionym roku wysokich cen gazu" - wyjaśniła Woźniak.

Woźniak zaznaczyła, że na wyniki finansowe Orlen Gaz w 2010 r. wpłynęły trudne warunki makroekonomiczne oraz zdarzenia jednorazowe, wśród których wymieniła m.in. koszty amortyzacji terminalu morskiego w Szczecinie i wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego SAP. Dodała też, że zysk uzyskany w 2009 r. był podwyższony z powodu sprzedaży segmentu instalacji przydomowych.

Według Woźniak, w 2010 r. Orlen Gaz zanotował wzrost wolumenu sprzedaży LPG do poziomu 600 tys. ton, czyli o 11 proc. wyższy niż rok wcześniej. "To najwyższy w historii roczny wolumen sprzedaży, dzięki któremu spółka znacząco zwiększyła swoje udziały w krajowym rynku LPG z 22 do 24 proc." - oświadczyła Woźniak. Zaznaczyła, że w 2010 r. Orlen Gaz "umocnił pozycję lidera w kluczowym segmencie autogazu i zaistniał na rynkach europejskich - niemieckim, czeskim, słowackim i węgierskim", po raz pierwszy zwiększając w strukturze sprzedaży eksport.

Jak poinformowała Woźniak w 2010 r. Orlen Gaz pozyskał blisko 200 nowych, znaczących klientów i podpisał ponad 50 umów na duże, przemysłowe instalacje LPG. Największą wykonał dla Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 1 w Łodzi - instalacja zasila tam urządzenia do suszenia pomalowanych kadłubów śmigłowców i ma moc 3,5 MW.

Woźniak zwróciła uwagę, że w pierwszym półroczu 2010 r. Orlen Gaz, podobnie jak cała branża LPG, "funkcjonował w bardzo trudnych warunkach rynkowych". "Aż w dwóch segmentach sprzedaży: butli i gazu luzem wykorzystywanego do instalacji przydomowych oraz przemysłowych, zanotowano spłaszczenie marż. Powodem był drastyczny wzrost notowań hurtowych, a ceny detaliczne pozostawały stabilne. Obserwowaliśmy również pogłębiającą się różnicę pomiędzy notowaniami zakupowymi z kierunku wschodniego, decydującego dla dostaw lądowych i zachodniego, kluczowego dla dostaw morskich" - podkreśliła Woźniak. Dodała, że w 2010 r. wzrosły koszty utrzymywania zapasów obowiązkowych, co wynikało ze zwiększenia liczby wymaganych dni z 13 do 20 dla utrzymania rezerw.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 070 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

583 371 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 070 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.