PKN Orlen rozważa zwiększenie do 2020 r. przepustowości rurociągu paliwowego Płock – Ostrów Wlkp. Spółka ogłosiła zapytanie ofertowe RFI, na opracowanie dokumentacji projektowej, wykonanie robót i przeprowadzenie rozruchu technologicznego. Oferty można składać do 7 maja.
PKN Orlen poinformował, że na drugi kwartał tego roku planuje wybór oferentów, do których wysłane zostanie zapytanie RFP, które zawierało będzie szczegółowy zakres techniczny do sporządzenia ofert.
Spółka podała, że wyłonienie oferentów do udziału w drugiej turze postępowania planowane jest na maj, a informacje o kwalifikacji do drugiego etapu RFP przewidywane są na koniec czerwca tego roku.
PKN Orlen wyjaśnił, że rurociąg paliwowy relacji Płock - Ostrów Wlkp. "jest obecnie eksploatowany w maksimum swoich możliwości technicznych, poza koniecznymi przerwami technologicznymi praktycznie w sposób ciągły, z maksymalnymi możliwymi wydajnościami". "Rosnące zapotrzebowanie rynkowe na paliwa na tym kierunku niesie za sobą konieczność podniesienia wydajności rurociągu Płock - Ostrów Wlkp." - podkreślił w ogłoszeniu płocki koncern.
Według PKN Orlen, podstawą realizacji inwestycji będzie koncepcja programowo-przestrzenna z marca tego roku, wykonana przez warszawskie Biuro Inżynierskie Centrum, a opracowanie to zostanie przekazane oferentom w drugim etapie postępowania. "Zgodnie z koncepcją wzrost wydajności rurociągu zostanie zrealizowany poprzez budowę pompowni pośredniej oraz dostosowanie istniejącej pompowni - wymiana pomp podporowych i pomp liniowych wraz infrastrukturą towarzyszącą" - zaznaczył płocki koncern.
PKN Orlen podał, że rozpoczęcie projektu przewidywane jest na lipiec tego roku, uzyskanie pozwolenia na budowę na październik 2019 r., a zakończenie inwestycji na październik 2020 r.
Budowę rurociągu paliwowego o długości 214 km i przepustowości 2 mln ton produktów w ciągu roku, łączącego rafinerię PKN Orlen w zakładzie głównym spółki w Płocku z bazą magazynową w Ostrowie Wlkp. zakończono w sierpniu 2002 r. Koszt inwestycji, która trwała 23 miesiące, wyniósł ok. 200 mln zł. Spółka informowała wówczas, że budowa magistrali związana była z projektem tworzenia systemu rozprowadzania paliw w kierunku południowo-zachodnim, w tym na teren Dolnego Śląska. (PAP)
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKN Orlen rozważa rozbudowę rurociągu Płock – Ostrów Wlkp.