W ciągu dwóch-trzech lat chcielibyśmy przekroczyć „magiczną” liczbę 100 stacji w sieci Slovnaft Partner, za pośrednictwem której lokujemy na rynku do 20 proc. nasze sprzedaży paliw w Polsce - zapowiada Tomasz Rybczak, dyrektor zarządzający Slovnaft Polska.
Na ile istotny jest rynek polski dla Slovnaftu? Jaki jest procentowy udział Polski w przychodach firmy Slovnaft?
- Rafineria firmy Slovnaft w Bratysławie jest częścią grupy MOL. Ponadto w portfolio aktywów grupy znajduje się także rafineria na Węgrzech oraz dwie rafinerie w Chorwacji. Grupa MOL jest również dużym producentem polimerów wytwarzanych zarówno na Węgrzech, jak i w Słowacji. Niewątpliwie rynek polski jest jednym z najważniejszych rynków eksportowych spółki Slovnaft, jak również całej grupy MOL. Od kilkunastu lat sprzedajemy na rynku polskim sporą część paliw wyprodukowanych w bratysławskiej rafinerii. Jesteśmy obecnie największym importerem benzyny i jednym z największych importerów oleju napędowego w Polsce.
Oprócz tego, wraz z przyjęciem długoterminowej strategii do roku 2030, grupa MOL planuje stać się wiodącą grupą chemiczną w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku, blisko 15 proc. sprzedaży polimerów wyprodukowanych w naszych zakładach w Słowacji i na Węgrzech trafiło na polski rynek. Pokazuje to, że Polska jest strategicznym rynkiem nie tylko dla Slovnaftu, ale także dla całej grupy, zwłaszcza w perspektywie planowanej inwestycji w poliole. Co ciekawe, Polska jest największym producentem materaców w Europie, co stanowi ważny segment rynku z punktu widzenia zapotrzebowania na poliole. Oczekujemy, że nowa inwestycja umożliwi nam zwiększenie obecności rynkowej w Polsce, a także wzmocni naszą pozycję w ramach grupy MOL.
[...]
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska jest coraz ważniejsza dla Slovnaftu