PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rewolucja w handlu dzieje się... na stacjach paliw

Autor: Zdzisław Pisiński
02-11-2018 13:40
Rewolucja w handlu dzieje się... na stacjach paliw

Z coolomatów korzysta m.in. RanoZebrano.pl, internetowy targ żywności pochodzącej od lokalnych rolników.

fot. mat. pras. RanoZebrano.pl

E-grocery, czyli zakupy spożywcze poczynione przez Internet. Co mają wspólnego ze stacjami paliw? Kluczowa jest dogodna dla klientów do odbioru tych zakupów lokalizacja takich placówek przy szlakach komunikacyjnych. I technologia.

e-grocery [ang. e - electronic, elektroniczny, cyfrowy; i grocery - sklep spożywczy, warzywniak] to trend wymuszony z jednej strony przez wizjonerów handlu detalicznego, a z drugiej zmianą trybu życia współczesnego człowieka, który pracuje coraz więcej i chce robić zakupy, kiedy chce i jak najłatwiej.
Chodzi o produkty niszowe, od drobnych przedsiębiorców, które nie mają szans konkurencyjnych z wytworami korporacyjnymi, jak żywność ekologiczna dostarczana przez rolnika bezpośrednio do konsumenta. Jednak potencjał e-rynku jest uważnie obserwowany przez globalnych gigantów handlu. Nie bez znaczenia są rosnące ceny żywności i rosnąca potrzeba ograniczenia kosztów jej dystrybucji.

Carrefour już w 2022 r. planuje wygenerować aż 5 mld euro przychodu (na poziomie grupy) ze sprzedaży żywności przez internet - poinformował prezes grupy Alexandre Bompard. Sieć hipermarketów zamierza rozwinąć ofertę ekspresowych dostaw zakupów w 1h od zamówienia przez klienta. W 2019 r. Francuzi zyskają możliwość odbioru e-zakupów w modelu click&collect w połowie sklepów Carrefour. Grupa zamierza też inwestować w format Drive.

- Musimy usprawnić system zamówień, zwiększyć efektywność operacji. Carrefour Drive mieści się w pakiecie CAPEX 2,8 mld euro, jakie przeznaczymy na digitalizację biznesu - wyjaśniał Bompard.

Kluczowe są rozwój technologii i optymalizacja łańcucha dostaw. To nie tylko oprogramowanie bezpiecznego sklepu online, w którym klient musi w jak najkrótszym czasie znaleźć, co chce, ale też obejmująca wiele etapów logistyka.

FM Logistic realizuje projekt Lean Management, którego celem jest usprawnienie procesów obsługi klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat.

- Dla dużych sieci największym problemem są zwroty - mówi Leszek Żukowski z firmy Blulog, która oferuje system zabezpieczenia dostaw w łańcuchu chłodniczym za pomocą bezprzewodowych rejestratorów temperatury. Oferta dostaw żywności do domu nie jest niczym nowym w dużych sieciach. Jednak transport kurierski jest czasochłonny i kosztowny. Rozwiązaniem są usytuowane w uczęszczanych miejscach paczkomaty, w których klient sam, w dowolnej porze może odebrać zakupy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 591 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

561 728 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.