Rynek AdBlue w Polsce rośnie pomimo kryzysu

Rynek AdBlue w Polsce rośnie pomimo kryzysu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Zdaniem Wojciecha Węcławka, szefa biznesu AdBlue w firmie Yara na Europę Środkowo-Wschodnią, rynek AdBlue w Polsce osiągnie w 2009 roku wielkość 38 mln litrów. – Dla porównania warto przypomnieć, że w 2008 roku Łączny wolumen sprzedaży preparatu w Polsce wyniósł 25 mln litrów. Mamy więc do czynienia z wzrostem na poziomie 52 proc. – podkreśla nasz rozmówca.

Według niego rynek AdBlue w Polsce bardzo dobrze poradził sobie a efektami kryzysu gospodarczego a przecież transport był jedną z branż, które najmocniej odczuły skutki kryzysu. – Jego efekty są nadal odczuwalne - szczególnie przekłada się to na sprzedaż nowych samochodów ciężarowych – uważa Wojciech Węcławek. Według niego Polska została najbardziej dotknięta tym efektem spośród wszystkich krajów Unii Europejskiej. – Zanotowaliśmy ponad 62 proc. spadek sprzedaży nowych samochodów. Oznacza to, że przybywa mniej nowych samochodów wyposażonych w system SCR wymagający używania AdBlue - dodaje.

O tym, że pomimo tych negatywnych zjawisk polski rynek rozwija się szybciej niż w pozostałych krajach UE świadczą również wyniki firmy Yara, jednego z liderów europejskiego rynku AdBlue. - Notujemy w Europie przyrosty w stosunku do 2008 na poziomie 20 proc., podczas gdy w Polsce jest to aż 54 proc. wzrost w stosunku do ubiegłego roku – podkreśla Wojciech Węcławek.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rynek AdBlue w Polsce rośnie pomimo kryzysu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!