Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego zaprezentowała dane dotyczące rynku olejów za II kwartał roku. Segment motoryzacyjny zanotował - w ujęciu kwartalnym - rekordowo wysoki wzrost (ponad 50 proc.) w stosunku do ponad dziesięcioprocentowego spadku w poprzednim kwartale. POPiHN informuje ponadto, iż większą dynamiką wzrostu cechowały się w tym okresie oleje mineralne.
- Tak duże odbicie pozwoliło na osiągnięcie poziomu sprzedaży z analogicznego kwartału poprzedniego roku - mówi Marcin Szponder, dyrektor w POPiHN. Według niego w przypadku rynku motoryzacyjnego spadki w poprzednich kwartałach były mniejsze niż w innych segmentach rynku i przypisać je można głównie psychologii rynku: zakupy oleju silnikowego były przez pewną część kierowców odkładane na później. - W sytuacji, gdy nadal rosła konsumpcja paliw – zwłaszcza benzyn – można się było jednak spodziewać, że odłożone decyzje o zakupach z poprzednich dwóch kwartałów będą musiały doprowadzić w którymś momencie do odbicia na rynku. Nie da się na dłuższą metę zużywać benzyny bez wymiany oleju w silniku - komentuje Marcin Szponder.
- W przypadku segmentu motoryzacyjnego można zatem mówić o nałożeniu się 3 czynników: dalszego rozwoju rynku motoryzacyjnego (wzrost liczby rejestrowanych aut, wzrost konsumpcji paliw), odłożonych decyzji o wymianie oleju oraz zjawisk sezonowych, co w sumie zaowocowało bardzo silnym odbiciem w II kwartale - podsumowuje dyrektor w POPiHN.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.