W 2014 roku sieć stacji paliw BP w Hiszpanii skurczyła się o ponad 40 placówek, czyli o ponad 6 proc. To największy spadek liczby stacji w tym kraju spośród głównych działających w Hiszpanii sieci detalicznych.
BP, trzeci największy operator stacji paliw w Hiszpanii, nie jest wyjątkiem, z powodu spadającej od kilku lat sprzedaży paliw na hiszpańskim rynku tracą także inni najwięksi operatorzy sieci detalicznych.
Rynkowy lider, firma Repsol, zmniejszył w 2014 roku liczbę stacji z 3615 do 3585 (czyli o 30 placówek), ale nadal kontroluje znaczącą część hiszpańskiego rynku detalicznego, z udziałami szacowanymi na blisko 37 proc.
Z kolei firma Cepsa, drugi największy gracz na rynku stacji, w 2014 r. zwiększyła wprawdzie nieznacznie liczbę swoich placówek (z 1470 do 1477), ale poniosła znaczące straty w poprzednich latach (jeszcze w 2012 roku firma zarządzała siecią 1516 stacji).
Udziały rynkowe największych koncernów w Hiszpanii mogą nadal spadać w efekcie wejścia w życie najnowszej regulacji wprowadzonej przez hiszpański rząd, której celem jest wsparcie niezależnych operatorów, wzrost konkurencji na tym rynku i w konsekwencji ograniczenie dominacji największych dystrybutorów paliw.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Słabnie pozycja BP w Hiszpanii