Słodycze dobrze sprzedają się na stacji

Słodycze dobrze sprzedają się na stacji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Stacja paliw to miejsce, gdzie konsument kupuje produkty impulsowe. Sprzedaż produktów z tej kategorii stanowi ok. 90% zakupów. Jest to związane z potrzebą konsumencką w tym kanale i specyfiką miejsca. Pozostałe 10% zakupów wykonują konsumenci, którzy chcą kupić drobny upominek, czyli tacy, który nie zadowolą się zwykłym Pawełkiem czy Snickersem. To tacy, którzy będą szukać czegoś nowego, luksusowego.

- Stacje paliw są kanałem alternatywnym, dzięki którym docieramy do większej grupy klientów. Na stacjach paliw w kategorii słodyczy najlepiej rotują produkty impulsowe, głównie batony. Oferta Wedla w tym kanele to przed wszystkim Pawełek, Bajeczny, WW i - nowość: CzekoWafel. Warto też zwrócić uwagę na kategorię tabliczek, w której poza naszymi najchętniej kupowanymi czekoladami - gorzką, mleczną i truskawkową bardzo popularna jest również Luksusowa mleczna z pełnymi orzechami. Istotnymi produktami w tym kanale są również praliny, idealnie nadające się na prezent czy drobny upominek. Dlatego też znajdziemy tutaj nasze Ptasie MleczkoŸ, WedLove, Lalibelle czy Baryłki - mówi Magdalena Kołodziejska z działu PR Lotte Wedel.

Zdaniem Magdaleny Kołodziejskiej kierowca to specyficzny typ klienta, który wyróżnia się przede wszystkim szybkością w podejmowaniu decyzji. Dla klienta na stacjach paliw nie jest aż tak bardzo ważna cena. Nawet wręcz przeciwnie - jest skłonny zapłacić za dany produkt więcej niż w innych punktach sprzedaży. Atrakcyjne dla niego są za to promocje typu: trzy sztuki, w cenie dwóch czy wielopaki.

Jak pokazują najnowsze badania, konsumenci poszukują nowości, są już zmęczeni tym samym asortymentem, oferowanym wszędzie. Czekolady, batony i wafle to najpopularniejsze produkty na stacjach paliw.

Wielkość rynku słodyczy konfekcjonowanych szacuje się na ok. 8 mld zł (udział stacji paliw w tym rynku wynosi ok. 3-4%) z tendencją wzrostową pomimo spowolnienia dynamiki tego wzrostu. W Polsce rynek słodyczy znacznie się rozwija, ale przeciętny polski konsument nadal spożywa mniej słodyczy niż większość mieszkańców UE, co stwarza duży potencjał dla producentów tej grupy produktów.

Największy udział w rynku słodyczy ma segment czekolad. Dobrą rotacje na stacji gwarantuje dobra ekspozycja produktu, dlatego nowości należy eksponować w najbardziej widocznych miejscach.

Ktoś, kto przyjdzie na stacje z zamiarem zakupu Snickersa, znajdzie go chociażby na najniższej półce, natomiast nowość powinna być eksponowana w zasięgu wzroku, a najlepiej polecana przez sprzedawcę. Z doświadczenia z innych państw wiadomo, że mechanizm polegający na zachęcaniu kupującego przez kasjera do sięgnięcia po konkretny produkt zwiększa rotację 2-3 razy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!