Ceny paliw na stacjach sieci handlowych są niższe o ok. 5 groszy na litrze w porównaniu ze średnim poziomem krajowym. Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) wynika, że ilościowo udział takich stacji w rynku na koniec czerwca 2013 r. wynosił 2,5 proc. W ujęciu wartościowym jest on znacznie wyższy, a sklepowe stacje mogą kontrolować nawet 6-7 proc. sprzedaży paliw - czytamy w Rzeczpospolitej.
Jak informuje Rzeczpospolita firmy przyznają, że ekspansja stacji sklepowych uderza głównie w operatorów niezależnych, którzy mają ich coraz mniej. W pierwszym półroczu 2013 r. liczba niezależnych stacji skurczyła się o ok. 50, a w ostatnich latach ich liczba spada o ok. 100 rocznie. Zdaniem ekspertów sklepowe stacje mogą w najbliższych latach stać się jednym z głównych kierunków rozwoju rynku paliwowego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stacje paliw przy marketach walczą o rynek