Stacje PKN Orlen mogą pojawić się w kolejnych krajach

Stacje PKN Orlen mogą pojawić się w kolejnych krajach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nie tylko dynamiczny rozwój w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie, ale także możliwość wejścia z siecią stacji paliw Orlen do kolejnych europejskich krajów zapowiada w rozmowie z wnp.pl Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Jaką wagę przywiązuje PKN Orlen do segmentu detalicznego i jak to się przekłada na plany rozwoju na poszczególnych rynkach, które z nich są najbardziej perspektywiczne?


- Nasze marki i standardy w poszczególnych krajach europejskich są bardzo silne. Każdy z rynków, na których jesteśmy obecni, jest rozwojowy i perspektywiczny. Wolumen paliwowy na wszystkich rynkach macierzystych wzrósł w roku 2016 o 2,5 proc., przy czym najwyższy wzrost został zanotowany na rynku polskim (6 proc.) i czeskim (14 proc.). To pokazuje, że rynki Europy Środkowej, na których działa Orlen są bardzo atrakcyjne. Szacujemy, że do 2021 roku poziom konsumpcji paliw na rynkach macierzystych powinien wzrosnąć o kolejne 3 proc., przy czym najwyższy wzrost - o 9 proc. - planowany jest w Polsce.

Czy PKN Orlen rozważa możliwość wejścia na rynek detaliczny w innych krajach poza tymi czterema, w których już jest obecny? Na Ukrainę, Słowację, a może dalej na Zachód, skoro powiodło się na najtrudniejszym rynku niemieckim?


- Niewątpliwie chcemy rozwijać segment detaliczny, który jest perłą w koronie PKN Orlen. Mamy pełen przegląd rynków europejskich, wiemy jak wygląda struktura sieci detalicznych na tych rynkach. Obecnie dysponujemy takimi standardami i doskonałością operacyjną, że jestem przekonany, iż poradzilibyśmy sobie w każdym kraju w Europie. Należy jednak pamiętać, że nie zależy to jedynie od naszej chęci zaznaczenia obecności na danym rynku, ale również od tego czy pojawi się na nim odpowiednia okazja akwizycyjna. Skuteczna i efektywna budowa sieci detalicznej na rynku zagranicznym ma uzasadnienie ekonomiczne i zapewnia potencjał wzrostu dopiero od pewnej skali sieci. Rozglądamy się i jeśli takie okazje się pojawią, na pewno uważnie je rozpatrzymy.

W dalszej części rozmowy m.in.:

  • Jaki produkt oferowany na stacjach paliw nie przyjął się w Niemczech?
  • Czy w ciągu roku, dwóch marka Bliska zniknie?
  • Jaka część przychodów na stacjach Orlen pochodzi ze sprzedaży pozapaliwowej?
  • O!Shop - jak wyglądają plany rozwoju tej marki?
  • Czy są  granice tego, czym jeszcze może stać się stacja paliw?



×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!