PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stacje paliw

Unimot ogłosił strategię rozwoju

Autor: wnp.pl (PA)
29-06-2018 13:39 |  aktualizacja: 29-06-2018 13:40
Unimot ogłosił strategię rozwoju

Unimot przedstawił w strategii na lata 2018-2023 ambitne plany rozwoju sieci stacji Avia

Fot. mat. prasowe

Unimot opublikował strategię rozwoju na lata 2018-2023. Najważniejsze punkty strategii to wzrost EBITDA do 75 mln zł w 2023 roku, wzrost efektywności, dywersyfikacja biznesu, intensywny rozwój sieci Avia oraz coroczna wypłata dywidendy dla akcjonariuszy.

  • W 2023 roku EBITDA grupy Unimot ma wynieść 75 mln zł, wobec niespełna 40 mln zł w roku 2017.
  • 70 proc. tego wyniku ma pochodzić spoza biznesu oleju napędowego, który dziś dominuje w przychodach grupy.
  • Za pięć lat spółka chce dysponować w Polsce siecią 200 stacji paliw w barwach Avia.

Rada Nadzorcza Unimotu zatwierdziła strategię rozwoju grupy na lata 2018-2023. Celem nadrzędnym jest budowa wartości dla akcjonariuszy poprzez wzrost efektywności biznesu i długoterminową dywersyfikację działalności.

- Chcemy być najszybciej rozwijającą się niezależną grupą paliwowo-energetyczną w regionie. Wiarygodność, innowacyjne podejście oraz profesjonalny zespół to determinanty naszego sukcesu - stwierdza Maciej Szozda, prezes Unimotu. - Wierzymy w rynki , na których działamy,  rozumiemy kierunek zmiany trendów i chcemy aktywnie uczestniczyć w tych zmianach. Podchodząc elastycznie do prowadzonej działalności, będziemy koncentrowali się na najbardziej atrakcyjnych biznesach z obszaru paliwowo-energetycznego.

W 2023 r. Grupa chce osiągnąć wynik EBITDA w wysokości 75 mln zł (wobec 38,4 mln zł w roku 2017) przy jednoczesnym wzroście efektywności prowadzonego biznesu - ROCE (EBITDA/aktywa trwałe pomniejszone o kapitał pracujący) ma w 2023 r. wynieść 15 proc. Dywersyfikacja działalności nastąpi z kolei poprzez intensywny rozwój biznesu LPG, energii elektrycznej i gazu ziemnego oraz zmianę struktury biznesu biopaliw - w 2023 r. obszary te mają generować 70 proc. EBITDA grupy.

- Nie oznacza to, że rezygnujemy z rozwoju hurtu paliwowego. Wręcz przeciwnie - w kolejnych latach chcemy istotnie zwiększyć wolumeny sprzedaży między innymi dzięki dynamicznemu rozwojowi sieci Avia - mówi Maciej Szozda.

Grupa stawia sobie za cel posiadanie na koniec 2023 r. 200 stacji paliw. - W większości będą to stacje franczyzowe, ale chcemy także zwiększyć liczbę stacji własnych - dodaje szef firmy. Marka Avia ma być też wykorzystywana w sprzedaży pozostałych produktów i usług w grupie Unimot, a jej rozwój obejmie ponadto wprowadzenie własnej karty flotowej oraz rozwinięcie sprzedaży pozapaliwowej, w tym marek własnych.

Realizacja strategii zostanie podzielona na dwa etapy. Pierwszy, który obejmuje bieżący rok, to reorganizacja i optymalizacja biznesu, w ramach której firma będzie podejmowała szereg działań obniżających koszty operacyjne o 9,5 proc., czyli o ok. 10 mln zł. - Rok 2018 pod kątem wyników finansowych niewątpliwie będzie dla nas trudny, ale w kolejnych latach powinniśmy już widzieć efekty prowadzonych zmian. Mam na myśli zarówno działania optymalizacyjne, jak i te zmierzające do wdrożenia nowych, perspektywicznych projektów  - dodaje Maciej Szozda.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


29 094 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

566 080 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 122 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.