Pomimo gorszych niż przed rokiem wyników finansowych spółka Statoil Fuel & Retail jest zadowolona z wyników sprzedaży na swoich stacjach w Europie Środkowej i Wschodniej. Niższą niż rok temu marżę spółka powetowała sobie większymi wolumenami sprzedaży.
Statoil zarabiał także na sprzedaży pozapaliwowej – poziom sprzedaży wzrósł o 5,3 proc. w stosunku do I kwartału 2011.
- Większy wolumen sprzedaży paliw i dobre wyniki sprzedaży pozapaliwowej, w połączeniu z konsekwentną kontrolą kosztów, poskutkowały większym zyskiem w regionie w I kwartale 2012 roku. Udało się to osiągnąć pomimo wzrostu cen produktów naftowych, których skutkiem były rekordowe ceny paliw na stacjach – skomentował Jacob Schram, dyrektor generalny Statoil Fuel & Retail.
Podkreślił również, że spółka zamierza konsekwentnie realizować swoją strategię rozwoju sieci stacji w Polsce i Rosji. W ubiegłym roku spółka poinformowała, że zamierza w najbliższych latach rozwijać swoją sieć w Polsce o 30 stacji rocznie. Na koniec I kwartału w naszym kraju działało 345 obiektów norweskiej spółki, z czego 81 pod marką 1-2-3.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Statoil zadowolony z wyników polskich stacji