496 punktów liczy obecnie sieć kącików gastronomicznych na stacjach PKN Orlen. W tym roku sieć ma powiększyć się jeszcze o 131 kawiarenek.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży stacji z kawiarniami. W zależności od lokalizacji sprzedaż pozapaliwowa wzrosła na nich od kilkunastu do kilkudziesięciu procent w stosunku do okresu sprzed uruchomienia kącików – zdradził dyrektor marketingu płockiego koncernu.
Pozytywne wyniki zachęciły Orlen do kontynuowania projektu. – Jeszcze w tym roku przewidujemy uruchomienie 131 kawiarenek w obu formatach. Da to łącznie liczbę około 600 kącików – zapewnia Kurnicki. Według niego projekt ma być rozwijany także w przyszłym roku. – Chcemy aby jak najwięcej stacji segmentu premium mogło zaoferować kierowcom ofertę gastronomiczną – dodaje.
Perspektywa wzrostu sprzedaży na stacjach po wprowadzeniu gastronomii przeważa tym samym nad koniecznością poniesienia sporych wydatków. Koszt uruchomienia jednego kącika gastronomicznego to przeciętnie 300 tys. zł. Przy 131 stacjach daje to więc łączną kwotę niemal 40 mln zł.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stop Cafe już na niemal 500 stacjach Orlenu