Od 5 do 8 proc. - tylko tyle wynosi zawartość asfaltu w tzw. mieszankach mineralno-asfaltowych, z których buduje się drogi.
Sam asfalt powstaje natomiast z ropy naftowej. Jak wyjaśnia Adam Wojczuk, dyrektor ds. strategii rozwoju spółki Lotos Asfalt, dokładniej mówiąc surowcem do produkcji asfaltu jest tzw. pozostałość próżniowa, czyli najcięższa frakcja powstająca w wyniku destylacji ropy, która jest następnie utwardzana poprzez utlenianie.
W celu poprawy właściwości produkowane są obecnie także tzw. asfalty modyfikowane, z dodatkiem polimeru, które znajdują zastosowanie na najważniejszych budowach dróg w kraju.
Gotowy asfalt trafia do wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych, w których po odpowiednim zmieszaniu z kruszywami przekształca się w ostateczny produkt, wykorzystywany do budowy dróg.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.